دکتر آجرلو که سعی می کرد تا از سرمای موجود تالار که چیزی شبیه عصر یخبندان بود طنازانه به موضوع نگاه کند و از فضای سردِ رخنه کرده در جان خبرنگاران بکاهد، شروع کرد به گفتن طنز و رو به معاون فرهنگی ارشاد و مدیرعامل خانه مطبوعات کرد و گفت: کاش کف این سالن موکت پوش نبود تا میتوانستیم همین وسط هیزمی بیاوریم ، بنزینی بریزیم و آتشی روشن کنیم و در دور همین آتش کارگاه مان را آغازنماییم تا هم از هُرْمِ آتش لذت ببریم و هم از گرمای وجود خبرنگاران گیلانی...
با این جمله دکتر مصطفی آجرلو که لبخند بر لب همکاران نشاند و فضای اعتراضی را به فضای صمصمانه تری نزدیک کرد پای گفتگوی خبرنگاران را هم وسط کشید تا طنازی های دیگری را نیز به صحنه بکشند و بلاخره که هنر مدیریت استاد آجرلو باعث شد تا با ایجاد صمیمیت سرمای به تن نشسته رخت بربندد و جای خود را با صفای ایشان که دیگر گرما بخش محفل شده بود عوض کند.
ناگفته نماند که هنر مدیریت ایشان در علم روابط عمومی یا همان PR که موضوع اصلی درس بود باعث شد که PR به زیبایی به نمایش درآید و تمام نواقص موجود در تالارمرکزی رشت که یکی از آنها سرما ؛ نور نامناسب ، ضعیف بودن آنتن و به دنبال آن دسترسی سخت به اینترنت و... بود به شکل هنرمندانه ای، مخاطبین را متقاعد کند که همه چیز گل و بلبل است و یا اگر هم نقصی هست، با درگیر کردن ذهن خبرنگاران به کلاس درس و پرسش های مکرر و مسیر دهی به خط فکری شان ، فکرشان را از نواقص دور و به سمت دیگری سوق دهد و اینگونه بود که این آموزش تخصصی از عصر یخبندان به فضایی برای بذله گویی و صمیمیت، در کنار آموزش تبدیل شد تا به شکلی خاطره انگیز در اذهان جای بگیرد.
شایان ذکر است رمز گشایی دکتر آجرلو از pr برای خبرنگاران بسیار حائز اهمیت و کارساز بود. زیرا در این دوره با توجه به چالشهای روابطعمومیها، و چگونگی برنامه ریزی و همچنین دادن خط فکری و شکل گیری ذهن مخاطب ، بررسی ظرفیت های رسانه ای ، اصول ارتباط روابط عمومی ها با انواع رسانه ها،ظرفیت شناسی ، استراتژیک محتوا و ... خط فکری قابل توجه ای در ذهن خبرنگاران ایجاد کرد.
لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات گیلان برگزار شد.