استاندار گیلان در یک اقدام بی سابقه دست به تخلف محرز زد

استاندار گیلان در یک اقدام بی سابقه دست به تخلف محرز زد

اسرار امروز.با توجه به اینکه به موجب قانون، جانب داری و تبلیغ له و علیه کاندیداها از سوی عوامل اجرایی ممنوع و در صورت اثبات، مستوجب مجازات حبس و محرومیت اجتماعی خواهد بود اما اسدالله عباسی استاندار گیلان در یک حرکت بی سابقه اقدام به حمایت علنی از یک نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کرد/ با توجه به اینکه به موجب قانون اسداالله عباسی در مسند استاندار جز عوامل اجرایی و دولتی ست اما باز هم تلاش برای تبلیغ نامزد مور نظر خود یعنی سعید جلیلی نموده است انتظار می رود تا همچون سایر متخلفین بدون در نظر گرفتن جایگاه  و بدون اغماض، اعمال قانون  گردد تا عبرتی برای سایرین شوند که دیگر مسئولی به خود اجازه ندهد از موقعیت و جایگاه خود سوء استفاده نماید/ مردم انتظاردارند تا مدیران و مسئولان اجرایی ، بیشتر از دیگران پایبند و متعهد به قوانین باشند چرا که اگر مسئولین به خود اجازه پا گذاشتن  برروی قوانین را بدهند، آنگاه جامعه و مردم را عملا به بی قانونی و عدول از قانون دعوت کرده اند. حفظ بی‌طرفی و عدم جانب‌داری از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ؛ امرییست که با عدم رعایت آن، اعتماد افکار عمومی خدشه دار خواهد شد/ حال باید دید با توجه به اینکه پزشکیان در دور اول انتخابات،۴۸درصد از آرای مردم گیلان را از آن خود کرده بود و در این استان پیشتاز بود، حمایت رسمی استاندار از سعید جلیلی، تا چه حد میتواند بر آرای وی اثرگذار باشد و از آرای پزشکیان بکاهد. آنگاه میتوان راحت تر برداشت کرد که آیا  این تخلف استاندار  موجب می شود تا بخاطر خشمی که در مردم ایجاد کرده جلیلی همین آرای محدود خود را هم از دست بدهد؟ یا این تخلف اثر تبلیغی خود را گذاشته  وبه آرای  جلیلی اضافه می کند؟ این سوالیست که جوابش بعد از 15 تیر مشخص میشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز؛  با توجه به اینکه به موجب قانون، جانب داری و تبلیغ له و علیه کاندیداها از سوی عوامل اجرایی از قبیل فرمانداران و بخشداران و دهیاران و اعضای نیروهای مسلح و همچنین عواملی که وظیفه نظارت بر امر انتخابات را بر عهده دارند ممنوع و در صورت اثبات، مستوجب مجازات حبس و محرومیت اجتماعی خواهد بود اما اسدالله عباسی استاندار گیلان در یک حرکت بی سابقه اقدام به حمایت علنی از یک نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کرد.

 

خبرگزاری ایسنا بیانیه جمعی از معاونان رئیس جمهور و وزرای دولت‌های نهم  و دهم در حمایت از سعید جلیلی را منتشر کرده است که در آن، نام اسدالله عباسی، استاندار فعلی گیلان به چشم می خورد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: " جمعی از خدمت گزاران مردم، اعضای دولت‌های نهم و دهم، حمایت همه جانبه خویش را از دکتر سعید جلیلی به عنوان گزینه اصلح برای پذیرش مسئولیت دولت چهاردهم، اعلام داشته و از عموم مردم وفادار جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور دعوت می‌نمانیم تا برای صیانت از امنیت و استقلال ملی، اعتلای جایگاه عزتمند نظام اسلامی در منطقه و جهان استمرار عمران و آبادانی ایران اسلامی و به منظور افزایش مشارکت مردم در تحقق برنامه‌های پیشرفت و تعالی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در راستای کاهش نارضایتی‌ها و کمبودهای زندگی عموم مردم خصوصا محرومین و مستضعفین با اولویت اشتغال و کارآفرینی، کسب درآمد پایدار برای تشکیل خانواده جوانان آینده ساز در سایه سار رهنمودهای مقام معظم رهبری، به یار صدیق مقام ولایت، بسیجی مخلص دکتر سعید جلیلی رای دهند".

حال با توجه به اینکه به موجب قانون اسداالله عباسی در مسند استاندار جز عوامل اجرایی و دولتی ست و از آنجایی که با توجه به سنوات کاری و اجرایی و آگاهی وی از قوانین در این حوزه، باز هم تلاش برای تبلیغ نامزد مور نظر خود یعنی سعید جلیلی نموده است انتظار می رود تا همچون سایر متخلفین بدون در نظر گرفتن جایگاه  و بدون اغماض، اعمال قانون  گردد تا عبرتی برای سایرین شوند که دیگر مسئولی به خود اجازه ندهد از موقعیت و جایگاه خود سوء استفاده کند.

 مردم انتظاردارند تا مدیران و مسئولان اجرایی ، بیشتر از دیگران پایبند و متعهد به قوانین باشند چرا که اگر مسئولین به خود اجازه پا گذاشتن  برروی قوانین را بدهند، آنگاه جامعه و مردم را عملا دعوت به بی قانونی و عدول از قانون کرده اند. حفظ بی‌طرفی و عدم جانب‌داری از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ؛ امرییست که با عدم رعایت آن، اعتماد افکار عمومی خدشه دار خواهد شد.

حال باید دید با توجه به اینکه پزشکیان در دور اول انتخابات، ۴۸ درصد از آرای مردم گیلان را از آن خود کرده بود و در این استان پیشتاز بود، حمایت رسمی استاندار از سعید جلیلی، تا چه حد میتواند بر آرای وی اثرگذار باشد و از آرای پزشکیان بکاهد. آنگاه میتوان راحت تر برداشت کرد که آیا این تخلف استاندار موجب میشود تا بخاطر خشمی که در  مردم ایجاد کرده جلیلی همین آرای محدود خود را هم از دست بدهد؟ یا این تخلف به آرای  وی  اضافه می کند. این سوالیست که جوابش بعد از 15 تیر مشخص میشود

 

ارسال شده در سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸ بعدازظهر
کد خبر: 2879912
آخرین خبر ها
گزیده خبرها