موسسات خیریه در بیمارستان های دولتی گیلان راه اندازی می شود
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

موسسات خیریه در بیمارستان های دولتی گیلان راه اندازی می شود

اسرارامروز. معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل موسسات خیریه در تمامی بیمارستان های دولتی گیلان برای پیگیری و کمک به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ دکتر علی داودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل موسسات خیریه در تمامی بیمارستان های دولتی برای پیگیری و کمک به درمان بیماران نیازمند خبر داد و گفت: پس از ابلاغیه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت مبنی بر تشکیل موسسات خیریه در بیمارستان های دولتی برای کمک به بیماران و جهت دهی خیرین سلامت در راستای بهبود فضاها و امکانات بیمارستانی، هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز مجوز تشکیل موسسات خیریه در تمامی بیمارستان های دولتی استان گیلان را صادر کرد. وی ادامه داد: تمامی بیمارستان های دولتی استان می توانند با استفاده از ظرفیت ها و مشارکت پزشکان نسبت به تشکیل موسسه خیریه بیمارستانی اقدام نمایند.

دکتر داودی اظهار داشت: علیرغم کاهش چشمگیر هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی این موسسات خیریه نیز می توانند در راستای رایگان نمودن درمان برای افراد فقیر و کم درآمد گامی موثر بردارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از تشکیل موسسات خیریه در بیمارستان ها جلب مشارکت خیرین سلامت برای ارتقای سلامت جامعه با نگاه جامع به مقوله سلامت است که خیرین سلامت علی رغم مشارکت در تجهیز و بهسازی فضاهای بیمارستانی، می توانند در همه مقوله های سلامت از قبیل فقر غذایی ،تامین نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیماران و حتی پیگیری امورات بیماران نیازمند پس از ترخیص آنان از بیمارستان ها نقش مهمی داشته باشند.

ارسال شده در دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۸ بعدازظهر
کد خبر: 0618783
آخرین خبر ها
گزیده خبرها