نگاه شهرداری و شورای شهر به اصناف باید برد- برد باشد
شهردار رشت در نشست با اصناف:

نگاه شهرداری و شورای شهر به اصناف باید برد- برد باشد

اسرار امروز.حدود ۴ ماه حقوق معوقه در شهرداری داشتیم/ اتاق شکوفایی رشت افتتاح می شود/ باید وجود پیاده راه را بپذیریم

دکتر مسعود نصرتی شهردار کلانشهر رشت در ابتدای سخنان خود در نشست با اصناف ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع اصناف اظهار داشت: معتقدم در قدم اول باید وضعیت خانواده شهرداری مناسب باشد تا این خانواده بتواند به وضعیت شهر که کسب و کار یکی از این موارد است رسیدگی بهتری داشته باشد. به گزارش اسرارامروز نصرتی در ادامه این جلسه که با حضور جلال الدین محمد شکریه عضو شورای شهر رشت و رئیس اتاق اصناف گیلان و اصناف برگزار شد با اشاره به روزهای آغاز حضور خود در شهرداری رشت بیان کرد: حدود ۴ ماه حقوق معوقه در شهرداری داشتیم و در گام اول سعی کردیم این وضعیت را ساماندهی کنیم و همچنین برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و ادارات دولتی از آنها زمان گرفتیم.

وی درباره اقدامات انجام شده شهرداری در حوزه آسفالت  گفت: دو کارخانه آسفالت شهرداری به روز شد و همچنین ماشین آلات، قیر و سایر تجهیزات آسفالت شهرداری نیز به روز رسانی گردیدند.

شهردار رشت با اشاره به آمادگی شهرداری در هنگام بحران اذعان داشت: ماشین آلات شهرداری تعمیر شده و همچنین رژه ناوگان خودرویی شهرداری رشت نیز برگزار شد.

نصرتی، شهرها را موتور مولد توسعه دانست و افزود: حوزه اصناف، تجارت و بازرگانی یکی از شاخص ترین مولفه های توسعه هستند و نگاه شهرداری و شورای شهر به اصناف باید نگاه توسعه ای با دقت و هدف از پیش تعیین شده برد- برد باشد که نتیجه آن تولید درآمد،خلق ثروت و اشتغال زایی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت رشت در حوزه گردشگری بیان کرد: سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان وارد می شود و باید از این ظرفیت برای تولید درآمد و اشتغال استفاده شود و اصناف نیز می توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند.

شهردار رشت از افتتاح اتاق شکوفایی رشت در روزهای آینده خبر داد و گفت: نمایندگانی نیز از حوزه اصناف در این اتاق عضویت خواهند داشت.

وی با اشاره به بازنگری در پیاده راه فرهنگی و طرح بی آر تی اظهار کرد: مصوبه ای برای تبدیل بی آر تی به اتوبوس ویژه در دستور کار است و همچنین بازنگری در مبلمان پیاده راه نیز در دستور کار ما قرار دارد. 

شهردار رشت تاکید کرد: باید وجود پیاده راه را بپذیریم و این یک واقعیت است و باید از آن بهره برداری کرد اگر چه به یک سری اصلاحات نیاز دارد و قرار نیست به هم ریخته شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه احداث پیاده راه فرهنگی با هدف انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیاده راه فرهنگی با هزینه و منابع شهر ایجاد شده درست نیست بگوییم پیاده راهی وجود نداشته باشد . 

نصرتی بیان داشت: طرح ها در تمامی دنیا سیال هستند و به طور دائم بازنگری علمی و دائمی در آنها صورت می گیرد. 

وی به مشارکت و همراهی اصناف و بازاریان برای عمران و آبادانی شهر تاکید کرد و گفت: همه باید در کنار یکدیگر قرار گیریم و زمانی موفق خواهیم بود که اعتماد شهروندان را جلب کنیم. 

جلال الدین محمد شکریه عضو شورای شهر رشت و رئیس اتاق اصناف گیلان در این نشست اظهار کرد: دکتر نصرتی شهرداری است که ۲۸ سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت شهری دارد و به درد و آلام اصناف کاملا آگاه است.

وی با تاکید بر بازنگری پیاده راه فرهنگی و طرح بی آر تی گفت: پروژه بی آر تی خیابان امام خمینی(ره) واحدهای صنفی را درگیر کرده است و عبور و مرور ماشین درآنجا به سختی صورت می گیرد و همچنین بازار بورس که مرکز ثقل اقتصادی است را با مشکل مواجه کرده است.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت: وضعیت تا جایی پیش رفت که پلیس راهور نیز اجازه داد خودروها برای لحظاتی از مسیر بی آرتی تردد کنند.

شکریه با بیان اینکه باید طرح بی آر تی در حاشیه شهر ایجاد شود گفت: اگر این طرح به حاشیه شهر منتقل شود هزینه های روانی و اقتصادی مردم را کم می کند.

ارسال شده در چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶ بعدازظهر
کد خبر: 7220122
آخرین خبر ها
گزیده خبرها