41 اکیپ راهداری برای ارائه خدمات در طرح زمستانی در آماده باش هستند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

41 اکیپ راهداری برای ارائه خدمات در طرح زمستانی در آماده باش هستند

اختصاصی/اسرارامروز.در هشت ماه سالجاری 6 درصد در حمل و نقل عمومی بخش مسافر کاهش داشتیم/ تحقق نوسازی دستگاه‌های راهداری نیازمند اعتبارات ویژه است/ 12 هزار و 209 راننده در بخش حمل و نقل  عمومی استان گیلان فعالیت می کنند/ تردد ناوگان ۵۰ سال به بالا از سال آینده ممنوع شد/ در 95 مدرسه حاشیه راه های استان گیلان طرح ایمن سازی مدارس اجرا شد

 محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ، در نشست خبری  که به مناسبت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری برگزار شد با اشاره به حضور 41 اکیپ راهداری در طرح زمستانی ، گفت : با فرا رسیدن فصل سرما ۴۸۲ اپراتور و راهدار در قالب  ۴۱ اکیپ مجهز به ۲۷۴ دستگاه انواع ماشین آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین برای خدمت رسانی در طرح زمستانی سالجاری ساماندهی شده اند. 

به گزارش اسرار امروز ، در این نشست که  در سالن اداره كل حمل و نقل و راهداري استان گيلان برگزار شد نازک کار با اعلام این مطلب که استان گیلان 386 کیلومتر مناطق صعب العبور دارد، افزود : ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار در نقاط حادثه خیز مناطق مختلف استان گیلان آماده و مجهز شده اند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ۲۶ آذر تا ۱ دی ، هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری نامگذاری شد به ارائه گزارشی از فعالیت این اداره کل در سالجاری پرداخت و اضافه کرد : در این مدت حدود 6 میلیون و 57 هزار تن کالا توسط 430 هزار و 253 دستگاه تردد و بیش از 3 میلیون و 720 هزار مسافر توسط 495 هزار و 809 دستگاه تردد وسایل نقلیه عمومی در گیلان جابجا شدند که در بخش کالا با 2/6  درصد رشد و در بخش مسافر با 6 درصد کاهش همراه بود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ، ناوگان حمل و نقل جاده ای گیلان را شامل 7 هزار و 935 دستگاه انواع خودروهای حمل و نقل برای کالا و مسافر عنوان و خاطرنشان کرد : 2 هزار و 534 دستگاه خودرو برای جابجایی مسافر و 5 هزار و 401 دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین برای جابجایی کالا در استان فعال است. 

نازک کار تصریح کرد: ماشین آلات راهداری استان گیلان نیازمند نوسازی بوده و تحقق این امر به اعتبارات ویژه‌ای نیازمند است.

وی بارش برف در گیلان را خاص دانست و تصریح کرد: برف در مناطق سردسیر ریز، سبک و خشک است و رطوبت کم هوا تبدیل به برف می شود، اما با کاهش تنها دو درجه زیر صفر دما در جلگه گیلان، حتما بارش برف داریم، زیرا گیلان اشباع از رطوبت است و باران تبدیل به برف می شود و لذا شدت برف در واحد زمان زیاد است. بنابراین برخورداری گیلان از چنین اقلیمی عملیات برفروبی را دشوار می کند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه با اشاره به  شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر در گیلان ، افزود: 168شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، 126شرکت حمل و نقل مسافر، 2 شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و همچنین 70 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال هستند.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان ،اعلام کرد: 7 هزار و 935 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل 2 هزار و 534 دستگاه در بخش مسافر و 5 هزار و 401 دستگاه در بخش کالا مشغول انجام وظیفه هستند. ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش مسافر شامل 188 دستگاه اتوبوس، 763 دستگاه مینی بوس و یک هزار و 583 دستگاه سواری است.

وی در ادامه با اعلام فعالیت 12 هزار و 209 راننده در بخش حمل و نقل  عمومی استان گیلان ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گیلان 7 هزار و 935 ناوگان در بخش حمل و نقل  عمومی مشغول فعالیت هستند.

نازک کار  به جابجایی زوار اربعین اشاره و اضافه کرد: 8 هزارو 231 زائر اربعین استان گیلان با 266 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری جابجا شدند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: 8 هزارو 723 زائر کشورهای آذربایجان و گرجستان و داغستان روسیه از مرز آستارا وارد کشور شدند و توسط ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان به مرز شلمچه برای شرکت در همایش عظیم اربعین حسینی اعزام شدند. 

وی گفت: 12مجتمع خدماتی-رفاهی در حال بهره برداری و 11 مجتمع خدمات - رفاهی در استان در دست احداث  است.

این مقام مسئول، میانگین عمر ناوگان حمل و نقل کالا در گیلان را 19.08 سال دانست و گفت: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل مسافر در بخش اتوبوس 8.8 سال، در بخش مینی بوس 28.6 سال و در بخش سواری 8.8 سال است که در بخش اتوبوس و سواری پایین تر از میانگین کشوری هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ممنوعیت تردد ناوگان با میانگین عمر 50 سال به بالا در جاده های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 97 صدور بارنامه برای ناوگان باری 50 سال و بالاتر ممنوع است.

نازک کار، با بیان اینکه تعداد 12 باب مجتمع خدماتی – رفاهی در حال بهره برداری به منظور ارائه خدمات به کاربران جاده ای در استان وجود دارد، اظهار کرد: همچنین تعداد 11 مجتمع خدماتی – رفاهی نیز در حال احداث می باشد که فاز عملیاتی دو مجتمع در سال 96 آغاز شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: تعداد 34 دستگاه پل عابر پیاده در محورهای مواصلاتی برون شهری استان به بهره برداری رسیده که 26 دستگاه با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و 8 دستگاه با اعتبار دولتی صورت پذیرفته است. در حال حاضر 6 دستگاه نیز توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

وی گفت: هر چند ارتقای فرهنگ ترافیکی به عهده مجموعه پلیس راه است، اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در جهت هم افزایی و هماهنگی با پلیس راه در 95 مدرسه حاشیه راه های استان گیلان طرح ایمن سازی مدارس را اجرا کرد.

نازک کار با اشاره به افزایش مسافرین و تردد خودروها در سطح راه ها، خاطرنشان کرد: هم اکنون سامانه های هوشمند کنترل و ثبت تخلفات رانندگی در طول راه های استان در حال بهره برداری است. 11 سامانه در سال 95 در سطح استان به بهره برداری رسید. البته سامانه های جدید فقط نظارت تصویری ندارند، بلکه سامانه ها به صورت زوج در ارتباط هستند و سرعت متوسط خودروها را بر حسب زمان محاسبه می کنند. همچنین تصویر راننده و پلاک خودرو نیز قابل احصاست و به صورت آنلاین به مراکز پلیس راه منتقل می شود.

وی با اشاره به فعالیت سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای آزادراه قزوین – رشت، جاده قدیم رشت – لوشان، محور رشت – فومن و محور فومن – سراوان، متذکر شد: طی هشت ماهه سال جاری، 44 هزار و 237 مورد تخلف سرعت توسط سامانه های ثبت تخلف سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است. میزان تخلف ثبت شده در سال 95 نیز بیش از 70 هزار و 170 مورد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در پایان بیان کرد: در حال حاضر محورهای برون شهری استان مجهز به 22 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور می باشد و 37 سامانه ترددشمار نیز در 74 محور رفت و برگشت استان فعال است.

در پایان این نشست جمعی از خبرنگاران با اهدای لوح یادبود تجلیل شدند.

ارسال شده در پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸ بعدازظهر
کد خبر: 4587507
آخرین خبر ها
گزیده خبرها