رئیس جمهور به شعار رفع فقر خود عمل کرد
رئیس کمیته امداد:

رئیس جمهور به شعار رفع فقر خود عمل کرد

اسرارامروز.دریافتی مددجویان و سازمان بهزیستی ۳ یا ۴.۵ برابر شد /۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان وام اشتغال در قالب ۱۰۲ هزار فقره وام خرد به مددجویان پرداخت شد/ ممکن است برای عده‌ای بیان این مسائل خوشایند نباشد اما باید براساس اعتقادات خود عمل کنیم/ پنج هزار واحد از مسکن‌های مهر بدون متقاضی به این نهاد واگذار شده است

رئیس کمیته امداد، درحالی خبر از ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور می‌داد که حدود یکسال پیش رئیس جمهوری وعده ریشه‌کنی فقر مطلق را به‌عنوان یکی از شعارهای انتخاباتی خود داده بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرارامروز،حالا پرویزفتاح، در جوار بارگاه مطهر علی‌بن‌ موسی‌الرضا اعلام می‌کند که رئیس جمهوری به این شعار خود پایبند بوده و عمل کرده است. ۲۲ اردیبهشت ماه سال گذشته بود که دکتر روحانی در برنامه اقتصادی خود به صراحت اعلام کرد که محور اصلی برنامه‌اش، رفع مشکلات بیکاران، فقرا و روستاییان است.

 یکی از چارچوب‌های اصلی این بیانیه، رفع فقر مطلق بود. او همچنین در نخستین کنفرانس خبری خود پس از انتخابات نیز به این موضوع اشاره و تأکید کرد: «هدف ما این است که فقر مطلق را تا پایان دولت دوازدهم از بین ببریم.» هم‌اکنون در آستانه سالگرد این اظهارات رئیس جمهوری، خبر خوش رفع فقر مطلق اعلام می‌شود.

درحال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که تا چندی پیش این آمار یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر بود. دولت در سال گذشته برای رفع فقر در بودجه ۹۷، منابع کمیته امداد و بهزستی را ۷۵ درصد افزایش داده و به ۷ هزار میلیارد تومان رسانده است.علاوه بر این در هماهنگی با مجلس با تبصره ۱۶ نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان وام اشتغال اختصاص داد که بانک‌ها در اقدامی تحسین‌برانگیز ۹۰ درصد آن را در قالب ۱۰۲ هزار فقره وام خرد پرداخت کردند. 

همچنین یکی از شعارهای روحانی، افزایش ۵ برابری میزان مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود که حالا فتاح، در این باره می‌گوید: «دریافتی مددجویان و سازمان بهزیستی ۳ یا ۴.۵ برابر شد و دعای آنها برای دولت و نظام بسیار با ارزش خواهد بود.»

پرویز فتاح در شورای اداری خراسان رضوی در حضور رئیس جمهوری تأکید می‌کند: با کمک نمایندگان تبصره ۱۴ تصویب شد و ۴ هزار میلیارد تومان برای نخستین بار در بودجه لحاظ شد. دولت و دکتر نوبخت نیز به این تبصره‌ها به صورت صد درصدی عمل کردند و این بسیار برای ما کار با ارزشی است.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در یک هماهنگی و انسجام در تبصره ۱۶ حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای ما وام اشتغال لحاظ کردند، افزود: «بانک‌ها نیز ۹۰ درصد از این وام را پرداخت کردند و ما ۱۰۲ هزار فقره وام پرداخت کردیم که البته در استان خراسان رضوی ۷۷۵۰ مورد وام بوده که میزان ۹۵ درصد به آن عمل کردند که عملکرد بانک‌های استان بهتر از متوسط کشوری بوده است.»

فتاح در رابطه با بودجه ۹۵ نیز تأکید می‌کند: «انصافاً بودجه ما را صد درصد پرداخت کردند اما سنگ تمام را دولت در بودجه ۹۷ لحاظ کرده و امروز تبصره ماده ۱۴، ۷۰۰۰ میلیارد تومان شده و بالاترین رشد بودجه در ردیف ما قرار گرفته است.ممکن است برای عده‌ای بیان این مسائل خوشایند نباشد اما نه برای خوشایند یک عده که باید براساس اعتقادات خود عمل کنیم.»

وی می‌گوید: «بالاترین رشد بودجه در سال ۹۷ در ردیف کمیته امداد دیده می‌شود که ۷۵ درصد رشد داشته و منتظر اجرای آن توسط دولت هستیم و امیدواریم این مسأله به بحث هدفمندی‌ها گره نخورد.»

او می افزاید: پنج هزار واحد از مسکن‌های مهر بدون متقاضی به این نهاد واگذار شده که سهم خراسان رضوی از آن یکهزار و ۲۰۰ واحد است. فتاح می‌افزاید: پارسال توانستیم ۱۵ درصد جامعه زیر پوشش را توانمندسازی و از پوشش این نهاد خارج سازیم که قصد داریم با حمایت دولت این روال منطقی را ادامه دهیم.

وی گفت: تصمیمات خوبی مبنی بر تخصیص بودجه صندوق توسعه ملی به این حوزه گرفته شده که امیدواریم دولت این خبر خوش را هر چه زودتر به مردم بدهد. /خط اعتدال

ارسال شده در دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵ بعدازظهر
کد خبر: 5249733
آخرین خبر ها
گزیده خبرها