​پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای درگذشت نادر گلچین

​پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای درگذشت نادر گلچین

اسرارامروز.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور پیامی، درگذشت نادر گلچین، خواننده پیشکسوت موسیقی ایران را به اصحاب فرهنگ و هنر کشور و استان تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور پیامی درگذشت نادر گلچین، خواننده پیشکسوت موسیقی ایران را به اصحاب فرهنگ و هنر کشور و استان تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

صاحب ترانه «قصه شهر عشق»، سفر عاشقانه اش را ساز کرد. شنیدن بانگ جرس مرگ، ناگزیر این جهانی است و آغاز وصال معبودی که طبع روان را در جان او دمیده بود. خبر درگذشت استاد نادر گلچین خواننده پیشکسوت و صاحب سبک ایران در واپسین روز تابستان موجب تأسف و تأثر اینجانب شد. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم این هنرمند گرانسنگ موسیقی کشور و جامعه فرهنگ و هنر ایران و گیلان به ویژه اهالی موسیقی با آرزوی علوّ درجات برای آن استاد فرهیخته، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

شایان ذکر است نادر گلچین در ١٦ آذر سال ١٣١٥ در شهر رشت متولد شد. او پس از رفتن به تهران در سال ١٣٣٩ با اداره هنرهای زیبا و وزارت فرهنگ و هنر همکاری کرد. گلچین همچنین از سال ١٣٥٠ تا ١٣٦٢ در رادیو ایران فعالیت داشت. وی از جمله خوانندگان صاحب سبک و دارای صدایی خاص خود است. بیشتر آثار گلچین به سال‌های پیش از انقلاب بازمی‌گردد. از آثار مهم او در آن دوران می‌توان به «یوسف گم گشته» اشاره کرد و از دیگر آثار او می‌توان به تصنیف مرغ سحر، ناوک مژگان، قصه شهر عشق، مسبب، من دیگه بچه نمیشم و آلبوم‌های گریز، نفس باد صبا، زلف بنفشه یاد کرد. گلچین در سال‌های پس از انقلاب، پس از ٣٥ سال کناره‌گیری، تنها آلبومی به نام «گریز» که کار مشترک با فریدون شهبازیان است را منتشر کرد. این خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی از حدود ١٠ سال پیش با بیماری سرطان ریه مبارزه می‌کرد. وی از چهارم شهریورماه امسال بر اثر تشدید بیماری قلبی ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گاندی تهران بستری بود که در پایان روز جمعه ٣١ شهریور 1396 بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

ارسال شده در شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۳ بعدازظهر
کد خبر: 1105321
آخرین خبر ها
گزیده خبرها