وزیر راه و شهرسازی از مدیریت شهری شهر رشت تقدیر کرد

وزیر راه و شهرسازی از مدیریت شهری شهر رشت تقدیر کرد

دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی شهر رشت در میدان شهدای ذهاب با اشاره به یورش ماشینها در شهرها و سخت شدن عبور و مرور دلپذیر گفت: شهر یک سازمان اجتماعی است و مردم باید از زندگی در آن لذت ببرند. این که شهر را به گونه دیگری ببینیم که در آن پیاده سروری کند باعث می شود که از آن لذت ببریم. پیاده امنیت، فرهنگ و زیبایی می خواهد و برای یک شادی، تئاتر، نمایشگاه و شرکت در مراسم شادی و غم نیاز به مکانی برای گفتگو دارد که این پیاده راه چیزی است که مردم در بسیاری از شهرها به دلیل فقدان آن در رنجند.


وی در ادامه به دستور کار سیاست بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: شهرها دچار آسیب شده اند و ما اندیشه مان این است که در همین مراکز شهری کار خود را انجام دهیم.مراکز شهرها نباید در سیطره ماشین قرار بگیرد و ساختمان های مرتفع به گونه ای است که همه نسبت به هم غریبه شده اند و سیاست برگشت به محله پروری کاری است که ما آن را تعقیب می کنیم.

دکتر آخوندی اذعان داشت : تعریف شهرداری رشت در راستای شهری بر مبنای پیاده و انسان جای تقدیر دارد. البته ما قصد برگشتن به عهد عتیق نداریم، بلکه تلاش می شود مدرنیته و ماشین در خدمت انسان باشد.

وی بازآفرینی را در واقع کیفیت‌بخشی به زندگی شهری دانست و با بیان اینکه در بازآفرینی شهرها هدف اصلی ما اصلاح و ساخت محله‌های قدیمی که وضعیت ناهنجاری دارند، است، افزود: در طرحهای بازآفرینی باید جایگاهی ایجاد‌ می‌شود تا مردم لحظات استراحت خود را به خوبی سپری کنند.

وزیر راه ور شهرسازی با اشاره به اینکه شهرها باید مكاني باشند كه مردم از زندگي در آن لذت ببرند و به منزلت برسند گفت: برای بازآفرینی باید‌ به موضوعات رفاهی، تجاری و ... توجه شده و شهر به نوعی هویت‌بخش باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش مهم رودخانه‌های شهر در ایجاد طراوت و جذب گردشگر، خاطرنشان کرد: رودخانه‌های رشت اکنون وضعیت ناهنجاری دارند و در بازآفرینی باید به رودخانه‌ها نیز توجه شود.

دكتر آخوندي در ادامه با بیان اینکه باید از پروژهايي كه ارزش هاي انساني را لحاظ مي كنندحمايت كنيم یادآور شد: هنوز مراكز شهرها ، ظرفيت پذيرش جمعيت زيادي را دارند و نياز است به جاي پرداختن به پيرامون شهرها به بافت هاي مركزي شهرها بپردازيم و از پروژهايي كه ارزش هاي انساني را لحاظ مي كنندحمايت كنيم .

وزیر راه و شهرسازی در پایان ایجاد فضای فراغت، دلپذیر و زیبا برای بافت‌های مرکزی شهرها را لازمه یک شهر سالم دانست و تصریح کرد: تمدن، فرهنگ و تاریخ مردم در کوچه‌ها و محلات شهرها رقم خورده است و هم‌اکنون سیاست بازآفرینی شهرها و محله‌محوری برای افزایش کیفیت زندگی در شهرها از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است.

ارسال شده در سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۵ قبل‌ازظهر
کد خبر: 53
آخرین خبر ها
گزیده خبرها