در همایش روز ملی شوراهای اسلامی  شهرستان رضوانشهر، 30 نفر از اعضای نمونه شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل شدند

در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهرستان رضوانشهر، 30 نفر از اعضای نمونه شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل شدند

عسگر حسنی پور فرماندار رضوانشهر در همایش روز ملی شوراهای اسلامی این شهرستان ضمن پاسداشت روز شوراها گفت : باید از ظرفیت این نهاد مردمی برای توسعه شهر و روستاهای استفاده کرد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به شورا به عنوان یک پارلمان گفت: یکی از اصول مهم قانون اساسی در فصل هفتم ، شورا است که به جایگاه این نهاد مردمی پرداخته شده است.

حسنی پور در ادامه با اشاره به تلاش اعضای شوراهای شهر و روستا برای حل مشکلات مردم ،یادآور شد: امروز شوراها و دهیاران پس از 17 سال فعالیت و رسیدن به بالندگی و پویایی بازوان پرتلاش دولت در روستاها هستند.

وی استفاده از ظرفیت و جایگاه پر اهمیت شوراها را مورد تأکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: شوراها مورد اعتماد و امین مردم هستند و این نهاد فرصتی برای توسعه مشارکت و حضور مردم است.

فرماندار رضوانشهر خاطر نشان کرد : بحث استفاده ازجایگاه این نهاد خیلی مهم است وشوراهابا هدف طرح وحل مشکلات در جهت توسعه مناطق شکل گرفت.

وی اظهار داشت :یک از خواسته های نظام بالا بردن قدرت تصمیم گیری مردم و واگذاری اختیار تصمیم گیری به سطوح پایین تراست وچون انتخاب شوراها ودهیاران با مردم است در نتیجه مدیریت امورشهر وروستا به عهده مدیرانی است که توسط مردم انتخاب می شوند.

57310193ac3f7.jpg

وی از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد و گفت : ستاد اقتصاد مقاومتی با همکاری اعضای شورای شهر و روستا ،دهیاران ، شهرداران و با هدف حل مشکل بیکاری وکمک به ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف شکل خواهد گرفت و از شما میخواهم در این زمینه مشارکت داشته باشید.

حسنی پور رشد بیکاری در 3سال گذشته را 17درصد اعلام کرد وافزود :3سال گذشته مقام دوم،سوم بیکاری را داشتیم اما با تلاش جناب آقای دکتر نجفی و تیمش ، در تلاش هستند مشکل بیکاری را رفع کنند.

در ادامه این همایش جهانبخش گلرخ رییس شورای شهر رضوانشهر نیز ضمن تبریک روز شورا گفت : شوراهای اسلامی نهادی از جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی گاه بروز اراده امت در نهاد حکومت است.

573101c104726.jpg

وی خاطرنشان کرد: شورا نهادی است که از همان نخستین روزهای انقلاب اسلامی مورد توجه وتاکید بنیان گذارفقید انقلاب اسلامی قرار گرفته که همواره ایشان برتاسیس آن تاکید داشتند.

رییس شورای شهر رضوانشهر در ادامه افزود: پس از گذشت چهار دوره از تشکیل اولین شورای اسلامی، مردم طعم شیرین مشارکت در سرنوشت خویش را ملموس تر احساس میکنند و به نزدیکترین باور در تاثیر آرای خود در آینده شان رسیده‌اند.

وی شورای اسلامی شهر رضوانشهر را تلفیقی از نیروهای جوان و باتجربه عنوان کرد و اذعان داشت : اعضای شورای شهر با استفاده از نظرات سازنده نیروهای متخصص ، نخبگان وتجربه گذشته گان در راستای پویایی،تحقق وتوسعه شهری و با توجه به امکانات موجود تمام توان خود را به کار بسته واز هیچ تلاشی دریغ ننموده است.

گلرخ خاطر نشان کرد:توسعه همه جانبه شهر،ایجاد زیرساخت‌های اساسی در مسیر رسیدن به یک شهر سالم ،توجه به بنیه فرهنگی واحیا ی ظرفیتهای عظیم فرهنگی و تکریم مردم ازجمله مواردی است که در طول دوره چهارم شورای اسلامی شهر به عنوان نقشه راه برنامه کاری این شورا، مورد توجه قرار گرفته و در این راستا گام برمی داریم.

وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رضوانشهر برای ارتقا سطح زندگی شهروندان گرامی ، بهبودوضعیت خدمات شهری،فرهنگی،مذهبی،علمی،ورزشی،اجتماعی وبهداشتی درسطح شهر به نوآوری وخدمت هرچه بهتر می اندیشد وصادقانه طالب وخواستار همکاری وهمفکری شهروندان گرامی ونخبگان هستیم.

گلرخ درادامه گزارشی از عملکرد شورای اسلامی شهر رضوانشهر ارائه کرد وافزود: پیگیری و اتمام ساخت دانشگاه پیام نور،احداث ونصب تابلو تمسال مبارک شهدا در بلوارهای شهر، نصب تندیس میدان شهدا، نامگذاری اولین پارک مخصوص سندروم دان درکشور به نام پارک فرشتگان 47، احداث ونصب بهترین و باکیفیت ترین تلوزیون تبلیغاتی در شهر با مشارکت بخش خصوصی،احداث ونصب نمادهای محلی ومذهبی در شهر،کمکهای مالی به کانون‌ها فرهنگی مساجد وهیاتهای مذهبی و ورزشی و سایرمراکز فرهنگی اجتماعی،برگزاری جلسات متعدد با نماینده محترم شهرستانهای تالش ، رضوانشهر وماسال در مجلس جهت رفع مشکلات شهری،پیگیری واتمام ساخت بیمارستان رضوانشهر وتلاش جهت تجهیز امکانات بیمارستان وکادرپزشکی متخصص وباتجربه، افزایش درآمد وبودجه شهرداری از دومیلیارد ویکصد میلیون تومان درسال 91به پنج میلیارد ودویست وپنجاه میلیون تومان درسال 95، پیگیریهای مستمر جهت تامین آب شرب خیابان شهید محسنی، ارده رودکنار و روشنده، احداث وبهره برداری از جایگاه سی ان جی، پیگیری وابلاغ طرح جامع وتفضیلی رضوانشهر، اتصال شهرک چوکا به عنوان بافت متصل شهری رضوانشهر، اصلاح طرح هندسی خیابانها وکوچه های شهر، احداث میادین و بلواردر سطح شهر،لکه گیری،روکش آسفالت کوچه ها وخیابانهای شهر به طول 13کیلومترمربع که هنوز به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد، هدایت آبهای سطحی به طول 5کیلومترمربع، موزائیک وسنگ فرش پیاده روها ومعابر شهر به مساحت 15هزار مترمربع از جمله عملکرد این نهاد مردمی در رضوانشهر می باشد.

رییس شورای شهر رضوانشهر درپایان سخنانش از امام جمعه دلسوز این شهر ،نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار فهیم ،معاون محترم فرماندار، بخشدار پرتلاش،شهردار محترم،مسولین زحمتکش ودلسوزادارات بخصوص اداره برق وآب وفاضلاب شهری،اعضای محترم شورای شهر وتمامی مسئولینی که در اجرایی شدن این اهداف تاکنون یاریگر بودند تقدیر وتشکر کرد.

سپس رییس شورای شهر پره سر و دو تن از روسای شورای اسلامی روستاهای بخش پره سر و بخش مرکزی، گزارشی از عملکرد شورای اسلامی مناطق خود ارائه کردند. درپایان این مراسم از 30 نفر از شوراهای اسلامی نمونه، شهر و روستا و 4 نفر از کارشناسان فرمانداری و بخشداری های تابعه تجلیل شد.

ارسال شده در پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۵ بعدازظهر
کد خبر: 66
آخرین خبر ها
گزیده خبرها