۵۸۰ نفر معلم جدید آموزش و پرورش گیلان با حضور استاندار سوگندنامه معلمی را قرائت کردند

۵۸۰ نفر معلم جدید آموزش و پرورش گیلان با حضور استاندار سوگندنامه معلمی را قرائت کردند

اسرار امروزاسدالله عباسی گفت: عزم جدی دولت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز؛ اسدالله عباسی استاندار گیلان در همایش نومعلمان تمدن ساز در رشت گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد.

عباسی خاطر نشان کرد: معلمان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت باید این سند را به عنوان یک اصل در کنار خود قرار دهند و با توجه به منویات مقام معطم رهبری و سیاست های ابلاغی معظم له و فلسفه تعلیم تربیت و راهکارهای در این سند، به تعلیم و تربیت بپردازند.

وی در ادامه سخنانش خطاب به معلمان جدید در این همایش اظهار کرد: در صورت وجود عشق، حس و انگیزه معلمی در وجودتان؛ در این حرفه موفق خواهید شد در غیراینصورت از همین ابتدا راه خود را تغییر دهید، البته شما با انتخاب تحصیل در دانشگاه فرهنگیان؛ با هدف، شغل معلمی را برگزیدید.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شما معلمان پاکترین و زلال ترین مسیر را آغاز کرده اید، اضافه کرد: شما باید استعدادهای دانش آموزان را در فرآیند یاددهی و یادگیری کشف کنید.

عباسی با بیان اینکه معلمان باید در این فرآیند به همه مولفه های رشد کودک و نوجوان توجه کنند، خاطر نشان کرد: نیابد تنها به ذهن دانش آموزان متمرکز شد،  امروز نظام تعلیم و تربیت ما شیوه غلطی را در پیش گرفته به طوری که در برخی موارد نگاه و توجه به ذهن و حافظه کودکان و نوجوانان بوده و به مسایل رشد عاطفی، اخلاقی، اجتماعی، جسمی و حرکتی کمتر توجه می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان، آموزش و پرورش را نیازمند تحول دانست و افزود: رسالت ما در انتخاب معلمان براساس شایسته‌سالاری‌ست، زیرا معتقدیم که دانش‌آموزان به‌عنوان یک ثروت در اختیار معلمان قرار می‌گیرند و معلمان باید امانتدار آن‌ها باشند.

در پایان این همایش، ۵۸۰ نفر از  معلمان جدید استخدام شده در آموزش و پرورش گیلان سوگندنامه معلمی را قرائت کردند.

ارسال شده در جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰ قبل‌ازظهر
کد خبر: 4270673
آخرین خبر ها
گزیده خبرها