بازرس خانه مطبوعات استان گیلان هم استعفا داد؟!

بازرس خانه مطبوعات استان گیلان هم استعفا داد؟!

اینکه چه تعداد کارتهای هدیه 100 هزار تومانی ،200 هزار تومانی،50 هزار تومانی،سکه طلا ،پلوپز و... بنام خانه مطبوعات دریافت شده است؟ اگر هم این هدایا بنام خانه مطبوعات و برای خبرنگاران دریافت شده چرا این هدایا به افراد غیرخبرنگار داده شد؟!مدیر عامل خانه مطبوعات چگونه بدون اجازه و مصوبه هیات مدیره اقدام به برگزاری این همایش و دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی نموده است؟!

به گزارش خزر، پس از قطعی شدن خبر استعفای داداشی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان و احتمال قریب به یقین استعفای کریم پاشاکی، عضو هیئت مدیره این خانه، اینبار در ادامه سریال استعفا، رل سوم به حسن سامری، بازرس خانه مطبوعات رسید.حسن سامری با تایید خبر استعفای خود در گفتگو با خبرنگار خزر اظهار کرد: با توجه به اینکه بنده در رابطه با بسیاری از وقایع خانه مطبوعات، تذکرات خود را بصورت کتبی و شفاهی ارائه نمودم و اعضا محترم هیچگونه ترتیب اثری به این تذکرات ندادند، بهتر آن دیدم تا استعفای خود را با ذکر دلایل در متنی که در ذیل مشاهده می کنید، در جلسه فوق العاده روز شنبه 20 شهریور ماه بطور رسمی تقدیم هیئت مدیره خانه مطبوعات بنمایم.

با سلام خدمت اعضای محترم خانه مطبوعات استان گیلان. ضمن آرزوی توفیق و سلامتی، بنا به اعتمادی که به اینجانب داشتید پس از بررسیها و تذکرات شفاهی در چارچوب اساسنامه خانه مطبوعات، متاسفانه به دلیل عدم توجه هیات مدیره نسبت به ارائه دلیل این عملکرد، با توجه به احترامی که برای شخصیت حقوقی اعضای هیات مدیره قائل هستم گزارشی از برخی تذکرات و عملکرد خود را جهت اطلاع شما منتشر می کنم.

اعضای محترم، اینجانب به رای شما احترام گذاشته و به عنوان بازرس در برابر عدم انطباق عملکرد هیات مدیره خانه مطبوعات تذکرات خود را بصورت مکتوب ارائه کردم و بارها اعلام کردم که خلاف اساسنامه است. همکاران عزیزم، نمی توانم به رای شما خیانت کنم و ببینم که حقوق خبرنگاران فعال پایمال شود.

نمی توانم سکوت کنم و به اعتمادی که به اینجانب کردید بی تفاوت باشم. اینکه عطش بعضی در برابر این تخلفات خاموش و کمرنگ شده نمی دانم؟!

از شروع فعالیت خانه مطبوعات تاکنون که بیش از سه ماه می گذرد. 9 تذکر مکتوب به هیات مدیره تسلیم نمودم که متاسفانه تاکنون پاسخی مکتوب و در چارچوب اساسنامه جهت گزارش به اعضای محترم خانه مطبوعات دریافت نکردم.

همکاران محترم، فکر می کردیم که بناست در این دوره برای تحول از ریشه این تشکل یعنی پالایش پرونده های اعضای محترم شروع کنیم. در واقع بنا بود با همدلی و همزبانی این خانه از پای بست ساخته شود.

بنابراین در چارچوب اساسنامه و بر اساس ماده 42 در خصوص -بند 8(برخورداری از حداقل یکسال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای منتهی به آخرین مجمع عمومی در یکی از نشریات چاپی استانی یا منطقه ای و یا نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاریها و سایتهای خبری به عنون روزنامه نگار و ...) تاکید کردم. متاسفانه اعضای محترم هیات مدیره توجهی به موارد فوق الذکر نداشته و اصرار بر صدور هر چه سریعتر کارتهای عضویت دارند.

در خصوص بیمه با کمی اغماض قرار شد آن دسته از اعضایی که تحت پوشش بیمه ارشاد ومدیران مسئول نیستند کپی صفحه اول دفترچه بیمه سلامت(بیمه همگانی) را ارائه کنند که متاسفانه در عمل این مورد هم لحاظ نشد. تاکید بر لحاظ این بند اساسنامه در پالایش پرونده ها در واقع شناسایی تعداد بیمه شدگان سمان و مدیران مسئول بوده است تا بتوان با احصا تعداد خبرنگارانی که بیمه نیستند از طریق مسئولین ذیربط کاری برای بیمه این عزیزان انجام دهیم. هدف از اصرار بر لحاظ این ماده شناسایی تعداد خبرنگارانی است که سالها زحمت می کشند اما هنوز بیمه نیستند و آمار درستی هم از آنان وجود ندارد.

صدور کارتهای عضویت بدون لحاظ آثار و سابقه فعالیت طبق بند 8 ماده 42 متاسفانه خیانت به خبرنگارانی است که در تمام شرایط و با کمترین انتظارات در حال فعالیت هستند.

اعضای محترم خانه مطبوعات،طبق ماده 32 اساسنامه مراحل ثبت قانونی باید حداکثر ظرف 15 روز بعد از انتخابات و تعیین اعضای هیات مدیره انجام می شد که تاکنون پس از گذشت سه ماه هنوز ثبت نشده و فعالیت اعضای هیات مدیره غیرقانونی است.

عنوان می شود که جهت رفاه حال اعضا و خبرنگاران کمیته های مختلفی تشکیل شده در صورتیکه اعضای کمیته ها باید عضو خانه مطبوعات باشند و هنوز پالایش پرونده ها به اتمام نرسیده است ضمن اینکه بیش از 90 درصد پرونده ها دارای نقص می باشد که تاکید می کنند فیش و معرفینامه کافی است. در بیشتر پرونده های اعضا آثار هم وجود ندارد و همانند گذشته قرار است فلّه ای کارت صادر شود.

اعضای محترم، برگزاری مراسم شاد و مفرح ورزشی و ... برای خبرنگاران قابل تقدیر است و اگر در چارچوب اساسنامه بود شاید درست و دقیقتر هم برگزار می شد. پیش از برگزاری این همایش توسط مدیر عامل تذکر خود را در چارچوب اساسنامه نوشتم ولی متاسفانه پاسخی ارائه نشد. اینکه چه تعداد کارتهای هدیه 100 هزار تومانی ،200 هزار تومانی،50 هزار تومانی،سکه طلا ،پلوپز و... بنام خانه مطبوعات دریافت شده است؟ مدیر عامل خانه مطبوعات چگونه بدون اجازه و مصوبه هیات مدیره اقدام به برگزاری این همایش و دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی نموده است؟ اگر هم این هدایا بنام خانه مطبوعات و برای خبرنگاران دریافت شده چرا این هدایا به افراد غیر خبرنگار داده شد؟

اعضای محترم، بر اساس بند 1 ماده 21 حضور خانم عاطفی فرد در هیات مدیره خانه مطبوعات کاملا خلاف اساسنامه بوده و البته جواب معاونت امور مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اشتباه بوده و تذکر این ماده اساسنامه هم بصورت مکتوب ارائه شده که تاکنون پاسخی ارائه نشد.

اعضای محترم خانه مطبوعات، بر اساس ماده 28 اساسنامه هم حضور 4 نفر از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خلاف اساسنامه بوده که در خرداد ماه سالجاری به صورت مکتوب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و هیات مدیره تسلیم شد.

اعضای محترم خانه مطبوعات، مدیر عامل مجری مصوبات مجمع عمومی و هیات مدیره بوده و بر اساس ماده 40 بدون مصوبه هیات مدیره نمی تواند کاری انجام دهد در صورتیکه دیدارهایی را با مدیر کل دادگستری،دکتر نوبخت و ... داشته که بدون اطلاع بازرسان صورت گرفت که اگر با هماهنگی همه اعضای هیات مدیره صورت می گرفت شاید می شد به نفع خبرنگاران کاری کرد.

اعضای محترم خانه مطبوعات، سخنگوی خانه مطبوعات در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر با همه اعضای هیات مدیره مشورت می کرد حداقل می توانستیم درد دل خبرنگاران را هم در این مراسم به گوش وزیر می رساندیم و فقط از مشکلات مدیران مسئول نمی شنیدیم!؟

اعضای محترم خانه مطبوعات، با توجه به شرایط فوق و موارد دیگری که اینجانب نمی توانم سکوت کنم و سکوت در برابر این عملکرد خارج از اساسنامه و تخلفات را خیانت به اعتماد شما عزیزان دانسته و بدینوسیله استعفای خود را از خانه مطبوعات اعلام می دارم.

ارسال شده در جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۸ قبل‌ازظهر
کد خبر: 121
آخرین خبر ها
گزیده خبرها