با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گیلان 200 روستا به شبکه گازرسانی متصل شد

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گیلان 200 روستا به شبکه گازرسانی متصل شد

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان:

تمام استان گیلان تا پایان سالجاری از نعمت گاز بهره مند می شود

استاندار گیلان:

شاخص گاز رسانی روستایی در گیلان از ٦٧ درصد به ٩٢ درصد در سال جاری افزایش یافت

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، پروژه گازرسانی به ۲۰۰ روستای گیلان و بهره مندی حدود 20 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز با حضور علی جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، نجفي استاندار گيلان، ظهيري مدير عامل شركت گاز گيلان و ديگر مسؤولين استاني و شهرستاني در روستای طارمسر کوچصفهان شهرستان رشت برگزار شد. با توجه به شعار استاندار گیلان مبنی بر گیلان بهتر،گیلان برتر طی سه سال گذشته اهتمام مدیران استانی، بهره مندی مردم از مزایای پروژه هایی بسیاری در بخش های مختلف از جمله طرح های خدمات رسانی همچون آب روستایی، گاز و راه بود و در حد توان گام های قابل قبولی در زمینه رفاه مردم و آبادانی برداشته شد. گاز نعمتی خدادادی است که مطالبه تمام مردم ایران است. توسعه گازرسانی در گیلان با حضور جمشید ظهیری به عنوان مدیرعامل شرکت گاز روند افزایشی را با توجه به شرایط بدی که دولت با آن روبرو بود تجربه کرد تا جایی که وی از اتمام پروژه های گازرسانی در گیلان در آینده ای نزدیک خبرداد یعنی این استان به دلیل استفاده از انرژیهای پاک ،استان سبز کشور خواهد شد. در واقع تیم مدیریتی و پرسنل شرکت گاز استان گیلان با عملکرد خود و کسب رتبه چهارم گازرسانی کشور نشان دادند همت و اراده دولتمردان ایران ، می تواند رفاه مردم و رسیدن به قله های پیشرفت را تضمین کند. در حال حاضر تمام شهرهای استان گیلان به غیر از ماسوله به دلیل حفظ بافت قدیمی و سنتی و تاریخی از نعمت گاز برخوردارند و سبز هستند و شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان با بهره برداری از گازرسانی این 200 روستا ، از 85 درصد به 92 درصد رسید و بر اساس استانداردهای وزارت نفت، سه درصد با استان سبز فاصله دارد. در واقع گازرسانی در گیلان 22 درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

از سال 1392 تاکنون بیش از 700 روستا در استان گیلان در طول سه ساله عمر دولت تدبیر و امید؛ در شرایط آثار سوء تحریم دامنگیر ایران اسلامی انجام شد. در صورتیکه حدود یک هزار و 200 روستا طی بیش از 30 سال گذشته گاز رسانی شده است.

در ابتدای این مراسم یوسفی بخشدار کوچصفهان در مراسم افتتاح همزمان پروژه گازرسانی به 200 روستای گیلان، بخش کوچصفهان را مشتمل بر 2 شهر و 39 روستا دانست و اظهار کرد: کوچصفهان 56 هزار نفر جمعیت، 160 کیلومتر مربع مساحت، 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 2 هزار هکتار اراضی باغی دارد.

بخشدار کوچصفهان با بیان اینکه در هفته دولت امسال 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان را افتتاح کردیم، افزود: این پروژه ها به لحاط تعداد 30 درصد و به لحاط اعتبار 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه 25 روستای کوجصفهان طی 2 سال گازرسانی شدند، عنوان کرد: دولت مدیریت جهادی را در کوچصفهان معنا کرد.

وی خاطرنشان کرد: گیلان به لحاظ داشتن نیروی انسانی فرهیخته و متخصص می تواند سرآمد کشور باشد و در حوزه های سیاسی و اجتماعی وضعیت خاصی پیدا کند.

مهندس ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه این مراسم گفت : با گازرسانی به 200 روستای استان در هفته دولت امسال، امکان برخورداری از گاز برای 20 هزار خانوار دیگر فراهم شده است و تعداد روستاهای بالای 20 خانوار برخوردار از گاز به یک هزار و 787 روستا رسیده است که این مهم سبب افزایش درصد بهره مندی از گاز در بخش روستایی استان از 85 درصد به 92 درصد شده است.

وی افزود: تدبیر دولت و مجلس براي توسعه گازرسانی، ابتكار وزير نفت در تعريف ساده این پروژها، همدلی تمام مسؤولان استانی از عوامل اجرای به موقع پروژه های گازرسانی است.

ظهیری خاطرنشان کرد:در دولت های نهم و دهم بحث گازرسانی به ۱۲۰۰ روستا تصویب شد ولی یک ریال اعتبار برای آن تخصیص داده نشد.

مدیرعامل شرکت گازرسانی استان گیلان گفت: طی ۳ سال توانستیم ۵۸۰ روستا را گازرسانی کنیم .

وی تصریح کرد: شاخص بهره مندی روستایی از گاز در کشور در حدود 70 درصد است که این آمار در گیلان و با افتتاح گازرسانی به 200 روستا به 92 درصد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین در خصوص جایگاه های سی ان جی در استان گفت: هم اکنون 90 جایگاه فعال در استان مشغول بکار هستند و سه جایگاه دیگر نیز در هفته دولت افتتاح خواهند شد و با این تعداد می توان اعلام کرد که نسبت جایگاه های سی ان جی در استان به میزان استاندارد رسیده است و دیگر نیازی به افزایش این جایگاه ها نیست.

وی همچنین به عملکرد شرکت گاز در حوزه گازرسانی اشاره و اظهار کرد: طی سه سال گذشته پنج هزار و 130 کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: 204 هزار مشترک گاز در استان اضافه شده اند که تعداد مشترکان گاز از 696 هزار مشترک در دهه فجر سال 92 ، به 900 هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در پایان مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را طی دولت تدبیر و امید سه هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد.

سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در ادامه این مراسم اظهار داشت:موفقیتهای ملی و بین المللی دولت تدبیر و امید در دریای متلاطم اقتصاد، روابط بین الملل و انرژی هسته ای و مهار تورم علیرغم تمامی مشکلات و سنگ اندازی ها ، تنها در سایه تدبیر برتر بزرگ اندیشان و مسئولان این دولت میسر شد و بسیاری از زیرساختها از جمله گازرسانی روستایی به سرانجام رسید.

وی افزود: رونق فضای کسب و کار ، کاهش رتبه بیکاری، ایجاد همدلی بین مردم و مسئولین و اجرای پروژه های مهم و حیاتی و به ثمر رساندن بسیاری از آنها ، از دیگر موفقیتهای این دولت مدبر است.

مهدوی تعداد پروژه های به ثمر رسیده در سه ساله عمر دولت تدبیر و امید را در شهرستان رشت، 1200 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: بسیاری از شاخصهای فرهنگی و عمرانی شهرستان را با هدایت نماینده عالی دولت و همکاری مردم شریف شهرستان ارتقا دادیم.

مهدوی از افتتاح ۲۵۱ پروژه در هفته دولت در شهرستان رشت خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها ۸۰۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

در ادامه دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان ضمن تشکر از زحمات و تلاش های گسترده شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای گیلان بر لزوم تلاش مضاعف تمام دستگاه های اجرائی استان درجهت خدمت رسانی هرچه شایسته تر به مردم تأکید کرد و افزود: برای اجرای گازرسانی به ٢٠٠ روستای گیلان ١٠٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: لنگرود با ٢٨ روستا، لاهیجان ٢٥ روستا، سیاهکل ٢٤ روستا، فومن ١٨ روستا و رشت ١٦ روستا به ترتیب شهرستان‌هایی هستند که بیشترین تعداد طرح‌های افتتاحی گازرسانی را در هفته‌ دولت امسال دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از 90 درصد کشور تحت پوشش گازرسانی است از مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان گیلان بابت تلاش و پیگیری در زمینه گازرسانی به روستاهای گیلان قدردانی نمود و خدمت رسانی به مردم را وظیفه ذاتی دولت دانست.

وی ادامه داد: یکی از وظایف همه دولت ها، این است که زندگی و معیشت مردم را تامین کنند و به آن، رونق بخشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که تحریم های ظالمانه به کشورمان تحمیل شده بود و به دلیل این تحریم ها، وضعیت اقتصادی کشور بدترین وضعیت در سال های بعد از جنگ بود و شرایط به سمتی می رفت که اگر آنگونه ادامه می یافت، مانند عراق در دوره صدام باید نفت را در برابر غذا می فروختیم.

دکتر جنتی افزود: بسیاری از مشکلات و اختلاس ها به سبب دور زدن تحریم ها بود؛ اختلاس هایی همچون سه هزار میلیاردی و پولی که بابک زنجانی بالا کشید چیزی از آن، دست دولت را نگرفته است.

وی گفت: دولت اولویت خود را برداشتن تحریم ها از سر ملت و برداشتن این تحقیر قرار داد و با رهنمودهای رهبری و تلاش دولتمردان، یک سال و نیم طول کشید تا توانست با شش قدرت جهانی به دستاوردهایی دست یابد که به گفته رئیس جمهوری، تصور هم نمی شد.

وی اضافه کرد: این ملت سرافراز بیرون آمد و توانست تحریم ها را بر دارد به طوری که تورم کشور از 40 درصد، به حدود 9 درصد رسید و این، کار بسیار بزرگی است که توسط دولت تدبیر و امید انجام شد و فعالیت های متعددی که در حوزه های مختلف انجام می شود، چندین برابر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، یکی از نعمت های استان گیلان را انسجام و تلاش گسترده مسئولان عنوان کرد.

57f31b4f6bbe1.jpg

57f31b931f917.jpg

57f31c0fc04d6.jpg

57f31c6a2a236.jpg

57f31c9f618e3.jpg

57f31d2b8585c.jpg

ارسال شده در سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۹ قبل‌ازظهر
کد خبر: 126
آخرین خبر ها
گزیده خبرها