یک ساعت کار در روز اشتغال نیست

یک ساعت کار در روز اشتغال نیست

سید کاظم دلخوش عضو کمسیون اقتصادی مجلس ظهر امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت ،معدن ،تجارت که با حضور وزیر صنعت معدن تجارت، استاندار و تنی چند از مدیران در گیلان برگزار شد ضمن انتقاد از مرکز آمار ایران گفت : نرخ بیکاری اعلام شده که نشان از کاهش بیکاری دارد واقعی نیست زیرا در استان یک ساعت کار روزانه به‌عنوان اشتغال محسوب شده است!!!

وی با اشاره به اینکه در این ایام توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی سبب توجه به سرمایه‌گذاری‌ در استان‌ها شده است، افزود: اقدامات انجام شده قابل قبول نیست و باید به شیوه‌ای گام برداریم که تمامی مشکلات در حوزه اشتغال و بیکاری برطرف شود.

دلخوش ضمن گسترده خواندن اقدامات دولت در عرصه صنعت و رفع موانع تولید گفت : دولت اقدامات ویژه ای در زمینه اصلاح ساختار پولی و مالی، ممنوع الورود و خروج‌ها و رفع موانع تولید انجام داده است و این اقدامات به وضوح در حوزه های مختلف قابل مشاهده و ستودنی است .

عضو کمسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر اینکه مشکلات موجود در گیلان ازسایر استان‌ها کمتر نیست، خاطرنشان کرد: نباید وضعیت کنونی استان گیلان را به شیوه گل و بلبل بیان کرد تا مشکلات موجود در آن دیده نشود.

وی ادامه داد: گیلان طی ۳۷ سال گذشته به واسطه سرسبزی و طبیعت زیبای خود مورد کم توجهی‌ قرار گرفته است و در بخش مسائل اقتصادی و اشتغال مشکلات عمده ای دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ،این استان را نیازمند استفاده درست از فرصت‌ها دانست و افزود: موضوع مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح مالیات واحد‌های صنعتی در دستور کار مجلس است و به طور ویژه از طرف اینجانب پیگیری میشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی محاسبه سن افراد شاغل بر اساس ۱۰ تا ۵۰ سال را در کشور نادرست عنوان کرد و افزود: محاسبه مذکور به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دلخوش با تاکید بر اینکه آمار نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مورد گیلان واقعی نیست، خاطرنشان کرد:عدم ارائه آمار درست اقدامات مجلس را منحرف می‌کند.

ارسال شده در شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۳ بعدازظهر
کد خبر: 166
آخرین خبر ها
گزیده خبرها