پشت درب‎‌های بسته؛ شورای شهر خمام با فروش اموال و انتقال نیرو از شلمان موافقت کرد!

پشت درب‎‌های بسته؛ شورای شهر خمام با فروش اموال و انتقال نیرو از شلمان موافقت کرد!

اسرار امروز. پس از کنار رفتن سیمایی و متوقف‌شدن اکثر پروژه‌های عمرانی، چه چیزی تغییر یافته که با چرخش موضع برخی ‌اعضای شورای شهر و رای مثبت به فروش اموال روبرو هستیم؟!

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، اعضای شورای اسلامی شهر خمام که بعید است بتوان از میان آنان کسی‌را یافت که پیش‌از ورود به شورای ششم مدعی شفافیت نباشد یا معتقد نبوده که باید فردی بومی به‌عنوان شهردار انتخاب گردد، بار دیگر پس‌از انتخاب یک شهردار غیربومی برای کشتی طوفان‌زده و درگیر حاشیه‌ی شهرداری، همانطور که انتظار می‌رفت بی‌توجه به افکار عمومی و پشت درب‌های بسته به انتقال یک نیرو از شلمان به شهرداری خمام رای مثبت داد.

بر اساس آنچه از جلسه غیرعلنی هفته گذشته این‌شورا به گوش می‌رسد، انتقال ناصر رنجبر «کارمند رسمی شهرداری شلمان» به خمام که تنها چندسال تا بازنشستگی وی باقی‌مانده، با موافقت ۴ عضو شورای شهر خمام همراه گردیده و از این‌موضوع همانطور که پیش‌تر گفته شد «چیزی به‌جز تحمیل هزینه‌ای دیگر بر شهر و شهرداری» تلقی نمی‌شود.

با این‌وجود، جلیل غیاثی که اخیراً به انتخاب شهردار غیربومی رای منفی داده بود، تنها عضو مخالف این‌انتقال بوده و دلیل مخالفت خود را عدم وجاهت قانونی، خارج‌از حیطه اختیارات شورا بودن نقل‌وانتقال کارکنان رسمی و همچنین عدم پیش‌بینی در بودجه سال جاری ثبت نموده، که با این‌تفاسیر ممکن‌است مصوبه مذکور در کمیته تطبیق شهرستان مردود اعلام گردد.

نکته مهمتر آنکه، درحالی فروش ۲ قطعه زمین و ۲ باب غرفه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از مصوبات شورانشینان بوده، که مهدی عاشوری و اسماعیل احمدنیا در زمان تصدی ابوالحسن سیمایی بارها مخالفت خود را با موضوع فروش اموال شهرداری اعلام نموده، اما حالا نام آنها در بین موافقین قرار گرفته است.

به‌عنوان مثال احمدنیا ضمن مخالفت، در یکی‌از جلسات عنوان کرده‌بود «شهرداری باید نسبت به درآمدزایی و هزینه‌کرد درآمد حاصله در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی مبادرت نماید، بدون‌آنکه بخواهیم مغازه یا زمینی‌را برای فروش قرار دهیم»، یا عاشوری گفته بود «اولویت این‌شهر نه روشنایی معابر شهری، بلکه معضل زباله و ایجاد درآمد پایدار است؛ اما در اکثر جلسات شورا تنها به موضوع فروش زمین و اموال شهری پرداخته شده است.»

اینکه به‌جز کنار رفتن سیمایی و متوقف‌شدن اکثر پروژه‌های عمرانی، چه چیزی تغییر یافته که با چرخش موضع این‌اعضا و رای مثبت برای فروش اموال روبرو هستیم، مشخص نمی‌باشد.

 

البته جالب‌توجه اینجاست که روابط عمومی شهرداری در گزارش جلسه‌ی غیرعلنی شورا به موضوع فروش زمین و انتقال نیرو از شلمان اشاره نداشته و به‌نحوی بخشی‌از موضوعات را سانسور نموده است. از اعضای پارلمان محلی که روز گذشته طی مراسمی از آنان به‌مناسبت روز ملی شوراها تقدیر به‌عمل آمد باید پرسید که علت موضوع مذکور چه بوده و به‌جز محرمانه تلقی‌کردن فروش زمین و انتقال نیرو از شلمان، مردم را به چه‌بهانه‌ای غریبه و نامحرم دانسته‌اند.

ارسال شده در جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲ بعدازظهر
کد خبر: 3642090
آخرین خبر ها
گزیده خبرها