۸۰ درصد واحدهای تولیدی استان گیلان نشان استاندارد دارند
مدیرکل استاندارد گیلان:

۸۰ درصد واحدهای تولیدی استان گیلان نشان استاندارد دارند

اسرارامروز. یک هزار و 264 فرآورده تحت نظارت و کنترل اداره کل استاندارد گیلان تولید می‌ شود

داریوش اشکانی پور در یک نشست خبری در رشت در آستانه روز ملی کیفیت اظهار داشت: حدود 680 واحد تولیدی تحت پوشش نظارت اداره کل استاندارد گیلان قرار دارد که 80 درصد این واحدها موفق به دریافت نشان ملی استاندارد شده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه برای این واحدها پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است و مابقی آنها در حال تعلیق یا کسب شاخص‌ها هستند، افزود: این واحدها یک هزار و 264 فرآورده را تحت نظارت و کنترل اداره کل استاندارد گیلان تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران عضو سازمان بین المللی استاندارد(ISO) است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نشان ملی استاندارد ایران را 32 کشور معتبر دنیا قبول دارند و این نشان در عرصه صادرات و مصرف محصولات داخلی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

اشکانی‌پور از برخورد جدی با تولیدکننده‌هایی که معیارها و شاخص‌های کیفیت و استاندارد را رعایت نمی‌کنند خبر داد و گفت: در وهله نخست پروانه استاندارد این کالاها یا خدمات به صورت تعلیق در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه پروانه این واحدها در صورت رعایت نکردن معیارهای استاندارد در مهلت مقرر، باطل و از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی می‌شود، بیان کرد: این واحدها پس از ابطال پروانه، حق تولید و عرضه کالا و خدمات را ندارند و در صورت مبادرت به تولید با برخورد حقوقی مواجه می‌شوند.

وی به نظارت بر اجرای استاندارد با استفاده از خدمات 12 شرکت بازرسی تخصصی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 61 آزمایشگاه تخصصی با 500 نیروی متخصص در زمینه تشخیص و کنترل با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان همکاری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد گیلان در پایان با اشاره به فعالیت شرکت‌های بازرسی برای جمع آوری کالاها و خدمات دارای نشان استاندارد تقلبی افزود: 9 شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده از طرف اداره کل استاندارد گیلان به‌طور مداوم بازار استان را ارزیابی و کالاهای دارای نشان استاندارد تقلبی و جعلی را شناسایی و جمع‌آوری می‌کنند.

ارسال شده در پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴ بعدازظهر
کد خبر: 6834533
آخرین خبر ها
گزیده خبرها