بیمه ایران در گیلان، رتبه ششم کشور را در فروش و تولید حق بیمه کسب کرد
حجت اله فلکیان مدیر کل بیمه ایران و رییس سندیکای بیمه گران استان گیلان:

بیمه ایران در گیلان، رتبه ششم کشور را در فروش و تولید حق بیمه کسب کرد

اختصاصی/اسرارامروز.بیش از 44 درصد حق بیمه تولیدی گیلان ، متعلق به بیمه ایران است/ میانگین دریافت خسارت های مالی بخش اتومبیل به کمتر از 48 ساعت رسید / واحد اجرایی شهرستان آستارا رتبه نخست شعب بیمه ایران در سراسر کشور را کسب کرد

خدماتی که شرکت های بیمه ارائه می دهند بسیار گسترده بوده و طیف وسیعی از ریسک های خطری را در بخش های مختلف از جمله جان، مال و سرمایه مردم تحت پوشش قرار می دهد. خطراتی چون آتش سوزی، سیل و زلزله که در آن ممکن است کل سرمایه ای که سال های متمادی برای جمع آوری آن تلاش شده است از بین برود و دارنده آن سرمایه را به نقطه صفر برساند.

هر چقدر آشنایی مردم با خدمات متنوعی که شرکت های بیمه ارائه می دهند بیشتر شود نتیجه منطقی آن ترکیب متناسب پرتفوی شرکت های بیمه خواهد بود. شاید عمده ترین مشکل برای صنعت بیمه ، عدم آشنایی مردم با خدمات این صنعت است. بدیهی است چون کالایی که فروخته می شود قابل لمس نیست و برخی آن را بعنوان هزینه می بینند. فضای رقابتی کاذب یکی دیگر از مشکلات صنعت بیمه است . در واقع خدمات بیمه ،کیفی است و نمی توان این خدمات را فقط بر اساس قیمت تمام شده خریداری کرد. متاسفانه بعضی شرکتهای بیمه با کاهش نرخ بیمه تلاش می کنند مشتریان بیشتری جذب کنند در صورتیکه توان پوشش خسارتهای احتمالی در برخی رشته های بیمه ای را ندارند.

بيمه ايران با مجموعه شعبات فعال، مجتمع خدمات بیمه ای در کشور و شعبات و نمايندگي در خارج از مرزها بزرگترين شبکه عرضه بيمه در کشور محسوب می شود و با گسترش روزافزون فعاليت  خود در چارچوب مقررات توانست طي ساليان اخير خود را به عنوان يکي از  شرکتهای برتر بیمه ای معرفي کند. در طول بیش از 80 سال فعالیت ،شرکت بیمه ایران بارها در زمان مصیبت ها، بلافاصله در کنار مردم قرار گرفت که نمونه های نزدیک آن حادثه سال گذشته ساختمان پلاسکو و زلزله اخیر غرب کشور بود.

وجه تمایز شرکت بیمه ایران و همچنین نقطه قوت تنها شرکت بیمه دولتی، در بخش خسارت است و از آنجایی که استان گیلان همه ساله در معرض حوادثی همچون برف، سیل و بعضا زلزله قرار دارد با مدیریت حجت اله فلکیان تلاش می کند تا مردم ریسک خطرات را به شرکت های بیمه انتقال دهند. شرکت سهامی بیمه ایران در استان گیلان تلاش می کند مردم شریف استان درهنگام بروز حوادث و خطراتی که جان و مال آنان را تهدید می نماید در حداقل زمان ممکن به شرایط  قبل از حادثه برسند.

 حجت اله فلکیان با سابقه خدمتی 28 ساله در شرکت سهامی بیمه ایران ، فارغ التحصیل رشته مدیریت بیمه از دانشگاه علوم اقتصادی و کارشناس ارشد رشته مدیریت اجرایی می باشد. وی همچنین دارای مدرک تحصیلی MBA  و MBAI  است. وی که از خرداد ماه سال 1394 مسئولیت امور بیمه ایران در استان گیلان را پذیرفت سوابقی همچون سرپرستی حوزه معاونت فنی مجتمع بازار بیمه ایران، رئیس مرکز مستقل کیش، مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه، مدیرکل بیمه ایران استان هرمزگان، رئیس کل هماهنگی بیمه ایران و رئیس کل نظارت بر شعب بیمه را در کارنامه خود دارد.

حجت اله فلکیان مدیرکل بیمه ایران و رییس سندیکای بیمه گران استان گیلان در یک گفتگوی اختصاصی با اسرار امروز ،گفت : بیمه ایران همانند سایر شرکتهای فعال بیمه در سه رشته بیمه های اموال یا اشیاء، رشته بیمه های اشخاص یا زندگی و بیمه های مسئولیت خدمات ارائه می دهد که هر کدام از این رشته ها در زیر مجموعه های خود خدمات متنوعی دارند. بعنوان مثال تنها در بخش مسئولیت ها بیش از 40 نوع بیمه نامه قابل عرضه می باشد .

از نظر فروش و تولید حق بیمه، جایگاه ششم بیمه ایران را در کشور کسب کردیم

وی در ادامه یادآور شد: بیمه ایران استان گیلان جزء اولین شعباتی بود که فعالیت خود را در سالهای اولیه تاسیس بیمه ایران و در سال 1318 آغاز کرد و دارای قدمتی بیش از 76 سال می باشد.

وی با اشاره به اعتماد مردم گیلان به بیمه ایران به دلیل ارائه مطلوب خدمات این شرکت ،  افزود: هم اکنون بیش از 44 درصد حق بیمه تولیدی ،علیرغم فعالیت بیش از 25 شرکت بیمه بازرگانی دیگر در استان گیلان متعلق به شرکت سهامی بیمه ایران است.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان با تقدیر از اعتماد مردم استان،اضافه کرد: شرکت بیمه ایران به پاس اعتماد مردم با حضور مستقیم در مرکز استان و بیشترشهرستان های گیلان و ایجاد واحد تخصصی خسارت در مرکز استان و شبکه فروش با  بیش از 300 نمایندگی در دور افتاده ترین نقاط ، تلاش می کند دریافت خدمات این شرکت را برای مردم آسان نماید.

فلکیان با تقدیر از پرسنل سختکوش بیمه ایران در استان گیلان،خاطرنشان ساخت: خوشبختانه شرکت بیمه ایران در استان گیلان ،علیرغم جمعیت و وسعت کم در مقایسه با بسیاری از استان های کشور توانست رتبه ششم فروش و تولید حق بیمه این شرکت برتر در کشور را به خود اختصاص دهد.

سرعت رسیدگی به خسارتهای ایجاد شده افزایش یافت

این مقام مسئول در بیمه ایران استان گیلان با اشاره به افزایش سرعت رسیدگی خسارتهای ایجاد شده ،تاکید کرد: میانگین دریافت خسارت های مالی در بخش اتومبیل به کمتر از 48 ساعت و در بخش دیات در صورت تکمیل مدارک به کمتر از 60 روز از زمان وقوع حادثه تا مرحله پرداخت خسارت رسید.

رمز موفقیت این شرکت صداقت در گفتار، رفتار و عملکرد است

وی رمز موفقیت این شرکت را صداقت در گفتار، رفتار و عملکرد عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از کادر مجرب و تحصیل کرده ، شبکه فروش گسترده ، حضور در تمام نقاط  و حتی روستاهای استان جزء ویژگی های بر جسته بیمه ایران بعنوان یک شرکت بیمه بازرگانی می باشد.

وی در ادامه به نقش بیمه ایران  در پوششهای بیمه ای این استان پرداخت و گفت: ماهیت وجودی شرکتهای بیمه، حضانت از سرمایه های ملی کشور و ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای صاحبان حرف و مشاغل مختلف می باشد. بنابراین شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان برای عمل به وظایف ذاتی خود ضمن ارائه مشاوره فنی و بیمه ای ، با طراحی بیمه نامه هایی که قابلیت جبران خسارت های وارده به آنان را داشته باشد در کنار صاحبان سرمایه و واحدهای صنعتی استان قرار گرفت و به جهت همراهی با آنان بیمه نامه هایی متناسب در قالب بسته های بیمه ای طراحی و تعریف نموده است تا صاحبان صنایع با خریداری این بسته ها بار روانی ناشی از این خطرات احتمالی را از خود دور نمایند.

یکی از شعبات بیمه ایران در استان گیلان رتبه اول کشور را کسب کرد

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری یکی از شعبات بیمه ایران در استان گیلان، گفت: از جمله واحدهای اجرائی که شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان برای دسترسی آسان مردم به خدمات این شرکت راه اندازی نموده است واحد اجرایی بیمه ایران در شهرستان مرزی و ویژه اقتصادی آستارا می باشد. خوشبختانه عملکرد واحد اجرایی بیمه ایران در شهرستان مرزی و ویژه اقتصادی آستارا به گونه ای بود که در رتبه بندی شعب درجه 2 بیمه ایران در سراسر کشور، رتبه نخست را کسب نمود.

عملکرد نمایندگان فروش کنترل و ارزیابی می شود

رییس سندیکای بیمه گران استان گیلان با اشاره به نحوه نظارت بر عملکرد نمایندگی های بیمه ایران در گیلان، گفت: یکی از نقاط قوت شرکت های بیمه ایران در استان و همچنین کشور، شبکه گسترده فروش در قالب نمایندگان فروش و شرکت های نمایندگی می باشد. به گونه ای که شرکت سهامی بیمه ایران با بیش  از 10 هزار نماینده فروش، دارای بیشترین تعداد نماینده فروش در بین شرکت های بیمه بازرگانی کشور می باشد. بنابراین با توجه به تفویض اختیارات به نمایندگان فروش باید کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد نمایندگان فروش صورت پذیرد و در این راستا اداره  بازاریابی و امور نمایندگان شرکت با هدف نظارت بر عملکرد نمایندگان فروش در گیلان تشکیل شد.

سیستم سرا،دسترسی آسان به خدمات بیمه درمان تکمیلی

وی ضمن اشاره به سیستم سرا،افزود: برای دسترسی آسان تر مشتریان شرکت در بخش بیمه درمان تکمیلی در سراسر کشور از جمله در استان گیلان سیستم نرم افزاری سرا راه اندازی شد تا مشتریان ، خدمات مورد نیاز خود را از مراجع درمانی طرف قرارداد به راحتی دریافت نمایند.

وی  در ادامه با اشاره به بیشترین بیمه نامه های صادره در استان گیلان گفت: بیشترین تعداد بیمه نامه های صادره شرکت در بخش بیمه های درمان تکمیلی، بیمه های اتومبیل شامل بیمه نامه شخص ثالث و بدنه و در رده بعدی بیمه نامه های آتش سوزی، مسئولیت، مهندسی و باربری می باشد.

ضریب نفوذ بیمه در استان گیلان از متوسط و میانگین کشوری بالاتر است

فلکیان،در خصوصی ارزیابی خود از وضعیت بازار بیمه در استان گیلان گفت: خوشبختانه استان گیلان جزء استان هایی می باشد که مردم از فرهنگ بیمه ای خوب و مناسبی برخوردار می باشند. به گونه ای که ضریب نفوذ بیمه در استان گیلان از متوسط و میانگین کشوری اندکی بالا تر است.

وی در پایان با اشاره به همدلی مدیران شرکتهای بیمه ای و مسئولین استان،گفت: خوشبختانه همدلی و همراهی خوبی مدیران شرکت های بیمه فعال در استان، این امکان را بوجود می آورد که در کنار هم و در قالب کنسرسیوم بیمه ای به ارائه خدمات بپردازند. در این راستا طی دو سال گذشته جلسات متعددی با معاونت محترم عمرانی استانداری و حوزه مدیرکل روستایی استانداری داشتیم که هدف این جلسات ارائه خدمات بیمه آتش سوزی برای ساختمان های مسکونی روستایی و حق بیمه بسیار نازل بود. لازم به یادآوری است که نیاز به حمایت جدی مقامات استان برای بسط و توسعه خدمات بیمه کاملاً احساس می شود.

ارسال شده در جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۵ بعدازظهر
کد خبر: 3149427
آخرین خبر ها
گزیده خبرها