شهرداری رشت با انجمن های دوستی ایران و برزیل ، ایران و قزاقستان و بنیاد ملی پوریای ولی، تفاهم نامه همکاری امضا کرد

شهرداری رشت با انجمن های دوستی ایران و برزیل ، ایران و قزاقستان و بنیاد ملی پوریای ولی، تفاهم نامه همکاری امضا کرد

سه تفاهم نامه همکاری بین انجمن دوستی ایران-برزیل،ایران- قزاقستان و بنیاد پوریای با شهرداری رشت به امضا رسید.

در این مراسم که با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، دکتر مختار جباری مشاور عالی شهردار رشت، رضا حق جو مدیر حراست شهرداری رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری برگزار شد چهره های شاخصی همچون میرقاسم مومنی رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل و رئیس بنیاد پوریای ولی و فاطمه عزیز خانی رئیس انجمن دوستی ایران و قزاقستان نیز حضور داشتند.همچنین مهتاب کرامتی بازیگر سینما و سفیر حسن نیت یونیسف، نادره حکیم الهی هنرمند مجسمه ساز، رضا میر معنوی کارگردان و پیشکسوت تئاتر، انوش نصر، علی حاج علی عسگری، حبیب پورسیفی، فرهاد پاک سرشت و علیرضا پارسی هنرمندان پیشکسوت تئاتر گیلان و تعدادی از چهره های شاخص فرهنگ و هنر در گیلان از دیگر حاضرین در این جلسه بودند. در این مراسم ابتدا ثابت قدم شهردار رشت ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر گفت : انجام کار خیر و نیک و احسان از اهداف اصلی اعتماد سازی محلی است.

شهردار رشت با بیان اینکه سه رکن اصلی توسعه شهری وجود دارد افزود : باید در ابتدا اعتماد سازی شکل بگیرد؛ پس از آن و نه الزاما در پایان این گام باید برند سازی صورت بگیرد و بعد از آن تولید سرمایه های اقتصادی را داشته باشیم. وی در تشریح مقوله اعتمادسازی محلی گفت : به لحاظ حوزه های مدیریت شهری نیاز به اتفاقات عمرانی و کالبدی وجود دارد.

5781d74c6b61e.jpg

وی در ادامه با اعلام اینکه آنچه توسعه یک شهر را پایدار می سازد این است که شهر انسان محور شکل بگیرد افزود : شهر انسان محور مطلوب ایجاد نمی شود مگر آنکه نگاه انسان محور وجود داشته باشد و بر انسانیت پافشاری شود. در جامعه ای با مبانی ایرانی اسلامی، شهر انسان محور مطلوب اتفاق نمی افتد مگر اینکه در ایامی مثل ماه مبارک رمضان که ذاتش بر مبنای نگاه به خداوند متعال و پافشاری بر اخلاق حسنه است ادامه مسیر را برای توسعه انسانی که به دنبالش هستیم ایجاد کنیم.

شهردار رشت تصریح کرد : هدف ما ایجاد شهری انسان محور است و به لحاظ کالبدی سعی کرده ایم وظایفمان را به درستی انجام دهیم. اگر نقصی در کار وجود دارد و یا روند به کندی پیش می رود با مشارکت مردم می تواند بهبود یابد.

وی در ادامه گفت : آنچه که می تواند باطن و روح جامعه را به سمت مناسبی سوق دهد قطعا برگرفته از رویکردی است که در ابعاد فردی مبتنی بر فرهنگ است و در کنار هم قرار گرفتن آن و تشکیل اجتماع و تولید سرمایه های اجتماعی است.

فاطمه قدیمی مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ابتدا با اشاره به برگزاری نمایشگاه و فروش خیریه مجسمه و سفال گفت : خوشحالم که روزهای خوبی را پشت سر می گذاریم و امروز یک روز خوب برای کودکان شهر رشت بود.

قدیمی به طور ویژه از مهتاب کرامتی، سفیر حسن نیت یونیسف و نادره حکیم الهی هنرمند مجسمه ساز و بانی این جشن خیریه تشکر کرد و گفت: برای ساختن آثار هنری یک ماه وقت گذاشته شد تا به چنین روزی رسیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : خوشحالم که مجموعه مدیریت شهری رشت در مسیری قرار گرفته است که به گفته بسیاری از شهروندان در حیطه بازآفرینی شهر رشت روزهای خوبی را سپری می کند.

مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به ارائه توضیحاتی در خصوص تفاهم نامه های همکاری شهرداری رشت با انجمن های دوستی پرداخت و تصریح کرد: این تفاهم نامه ها در راستای توسعه روابط بین الملل شهرداری رشت به امضا خواهند رسید. تفاهم نامه های شهرداری رشت و انجمن های دوستی به مدت سه سال و تفاهم نامه شهرداری رشت و بنیاد پوریای ولی به مدت یک سال تنظیم شده اند .

5781d9f2d5aa2.jpg

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه طرفین پیام ها و تعهداتی را در قبال یکدیگر خواهند داشت که در زمینه های فرهنگی، خواهرخواندگی،برگزاری هفته فرهنگی رشت در شهر مقابل در برزیل و قزاقستان و به طور متقابل برگزاری هفته های فرهنگی شهرداری های این دو کشور در رشت، تبادل اطلاعات کارشناسی، بسط و گسترش محور های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و در نهایت انتقال پیام مودت و دوستی شهروندان رشتی با شهر خوانده در برزیل و قزاقستان خواهند بود.

در ادامه سه تفاهم نامه های همکاری توسط شهرداری رشت با انجمن دوستی ایران و برزیل، انجمن دوستی ایران و قزاقستان و بنیاد پوریای ولی به امضا رسید.

در پایان از مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف ، نادره حکیم الهی هنرمند مجمسه ساز و مدیر آموزشگاه هنر های تجسمی کانون هنر و گلناز نظامی مدیر عامل موسسه خیریه ایزد دوستان که در برگزاری جشن خیریه فروش مجسمه به نفع کودکان پرورشگاه مژدهی رشت، حضور فعالی داشتند تقدیر شد .

ارسال شده در یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۵ قبل‌ازظهر
کد خبر: 93
آخرین خبر ها
گزیده خبرها